LEHDISTÖTIEDOTE 30.9.2013

Pankkiasioiden oppimiseen avataan tänään uusi hyötypalvelu. Suomen laina– ja talletuskoulu.

Tutustu, opettele ja testaa tietosi pankkiasioissa

Suomen laina– ja talletuskoulu on kaikille avoin itseopiskeluun perustuva palvelu, jonka avulla on mahdollisuus tutustua, oppia ja testata omat tietonsa pankkien palveluissa lainoista, korteista, talletuksista ja korkosijoituksista.

Jokaisen aiheen kohdalla on kerrottu pankkituotteen keskeiset ominaisuudet ja käyttötarkoitus. Lisäksi jokaisen aiheen kohdalla on myös käytännön esimerkki. Omaa oppimista voi lisäksi vahvistaa aiheittain viidestä kysymyksestä koostuvan testin avulla. Hyötypalvelu sopii erinomaisesti koulujen talousopetuksen materiaaliksi erilaisissa oppimisympäristöissä.

Asiat on esitetty selkokielisesti ja tiivistetysti, jotta kynnys pankkiasioihin tutustumiseen olisi matala. Suomen laina– ja talletuskoulun tarkoitus on auttaa parantamaan jokaisen omista rahoista kiinnostuneen kansalaisen henkilökohtaisia tietoja ja taitoja pankkiasioinnissa.

Hyötypalvelu löytyy osoitteesta http://www.koulut.fi.  Palvelun sisältö perustuu Suomen Rahatieto SRT Oy:n pankkiasioiden pitkäaikaisesta seurannasta syntyneisiin tietoihin. Hanketta ovat eri tavoin tukeneet kansanvalistushengessä Suomen Hypoteekkiyhdistys, Taloussanomat ja Taloustaito.

Lisätietoja Suomen laina- ja talletuskoulusta 30.9 ja 1.10 antaa seppo.rekonen@rahatieto.fi.

Lehdistötiedote on julkaisuvapaa 30.9.2013 klo 9.00.

Yhteistyöterveisin

www.koulut.fi